Diagnosi

Per fer la diagnosi, la comissió digital del centre ha utilitzat tres recursos:

  • Enquesta al professorat, a l’alumnat i a les famílies: la participació del professorat ha estat del 95%, la de l’alumnat del 85% i la de les famílies del 50%. Per determinar les preguntes, s’han analitzat els ítems del pla TAC (veure plaTAC dins la secció Plans de la documentació estratègica) i les àrees digitals que marca el Projecte Educatiu de Centre (alumnat, professorat i centre).
  • Entrevistes amb la direcció del centre i amb el coordinador digital.
  • Revisió externa dels documents de cultura digital i la web del centre.
  • Valoració dels resultats de l’enquesta en un claustre.
  • Sistema d’indicadors que el centre ja recull anualment.
  • Resultats auditoria externa març 2023.

A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, es detecten els següents punts forts i punts febles segons diferents aspectes:

Punts forts

  • Infraestructura informàtica al centre i resolució de les incidències.
  • Gestió documental.
  • Acollida digital del docent i l’alumnat.
  • El centre treballa amb 1×1 (portàtil per alumne). Per tant, en acabar 4t els alumnes tenen un gran domini de les competències més instrumentals de l’ús de tecnologies.

Oportunitats de millora

  • Manca de temps per explorar l’ensenyament amb la utilització de recursos digitals.
  • Pràctiques d’avaluació: autoavaluació i coavaluació.
  • Avaluació de la competència digital de l’alumnat en dimensions.
  • Competència digital de l’alumnat: seguretat i eticocívica i avaluació de la informació.
  • No hi ha gestió dels cursos Classroom existents al centre.
  • L’acollida a les famílies i a l’alumnat no està documentada.
  • L’acollida als docents hi manca informació sobre l’acollida digital.