FP CHALLENGE Girona 2021

Un grup d’alumnes del cicle d’Estilisme i Direcció de Perruqueria en representació del Xifra ha participat en un Challenge junt amb alumnes d’altres instituts de la zona de Girona. Una activitat en grups multidisciplinaris amb l’objectiu d’oferir solucions a un dels reptes plantejats. L’esdeveniment s’ha realitzat integrament online durant tot el matí del dia 23 de març.

S’han plantejat els següents reptes:
1- Reduir el consum energètic a les llars.
2- Eliminar el malbaratament del menjar a les llars.
3- Fer més fàcil la vida a casa per conciliar millor la vida laboral i familiar

Per a la resolució dels reptes s’ha emprat la metodologia Design Thinking així com algunes metodologies actives per fomentar la creativitat: mapa d’empatia, matriu de valoració d’idees, model canvas i storyboard.
El jurat ha estat format per membres de l’organització Junior Achievement.
El primer premi ha estat per a un projecte innovador, que té com a objectiu la creació d’energia elèctrica a través de bicicletes d’ús gratuït, que alhora promourien un transport sostenible.
En segon lloc, s’ha situat un projecte de cooperativa que té com a objectiu la promoció del reciclatge intel·ligent a través d’incentius per als usuaris.
I en tercer lloc, s’ha situat una proposta de negoci basada en l’aprofitament dels residus orgànics domèstics, utilitzant compostadors i amb la venda del producte resultant.

Ha sigut una jornada molt enriquidora amb molta intensitat i gran implicació dels alumnes participants. Hem de felicitar al nostre alumnat del Xifra.
Moltes gràcies per la vostra col·laboració!!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>