II CONGRÉS DE GENÈTICA AL XIFRA

Els alumnes de 4 ESO que cursem l’assignatura de Biologia i Geologia, varem organitzar el 2n Congrés de Genètica del Xifra el passat 24 d’abril.

El congrés es va dividir en quatre parts:

1. Exposició dels treballs dels alumnes, on a partir de l’estudi de diferents caràcters (color dels ulls, clotet de la barbeta, pic de vídua…) en vàries famílies es va determinar quin patró d’herència seguien.
  2. A la segona part, varem estudiar quin medicament era més efectiu per combatre tumors en ratolins. A partir de biòpsies fetes en tumors de ratolí, varem utilitzar l’índex mitòtic (que prèviament havíem calculat) com a estimador de l’efectivitat dels medicaments.
  3. La Dra Inés Roldán de la UdG ens va explicar els treballs que el seu equip estan fent sobre la Gamba rosada o gamba de Palamós. A partir de l’estudi genètic s’ha pogut saber que les poblacions de gambes que habiten en tot el litoral català , llevantí i balear són iguals genèticament. També ens va explicar com es realitzen aquestes investigacions, des de l’equip i tècniques utilitzades fins a com es va financiar.
  4. Per acabar, els alumnes de 4 ESO van explicar com es realitzaven els arbres filogenètics, la informació evolutiva que se’n podia treure, així com els canvis que s’han produït en aquesta ciència des que es coneixen les seqüències d’ADN i les mutacions.

Finalment varem acomiadar els assistents (alguns professors, alumnes de 1r i 2n de batxillerat, i alumnes de cicles) amb un petit refrigeri.   Moltes gràcies a tots per fer-ho possible, per nosaltres va ser una experiència molt enriquidora.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>