InnovaFP

Dins els serveis que oferim en el programa innovafp (projectes de transferència de coneixement i innovació) estem inscrits al projecte TransferINN:

interreg-POCTEFA-TransferINN-RGB

Objectiu

L’objectiu del projecte, és generar un ecosistema a la zona transfronterera que permeti la transferència de coneixement disponible en universitats, centres tecnològics, centres de formació professional, laboratoris, etc., cap a les empreses i emprenedors. Es tracta de treballar amb aquelles empreses que, encara que realitzin activitats d’R+D+i, no la duen a terme de manera sistemàtica ni disposen d’estratègies d’innovació. (…)

El desenvolupament d’aquest projecte transfronterer, permetrà establir relacions entre empreses i agents d’innovació del territori, de manera que es puguin desenvolupar projectes col·laboratius i aprofitar el coneixement generat en les diferents àrees geogràfiques i sectorials.

Activitats

Per aconseguir l’objectiu marcat, el projecte TransferINN desenvoluparà unes dinàmiques d’innovació sistemàtica a les empreses, utilitzant la figura dels agents d’innovació i internacionalització (GII’s). (…)

Es crearan unes xarxes d’impuls de la innovació (nodes transfronterers d’innovació i transferència del coneixement) que permetin la generació de vincles i relacions comercials entre les empreses i els agents d’innovació de l’àrea dels participants del projecte. Aquestes xarxes, hauran de permetre transferir els resultats de la recerca a les empreses, per facilitar la seva explotació comercial. (…)

Creació de llocs de treball

A més dels llocs de treball que es puguin crear derivats de la implantació de nous projectes, els agents d’innovació i internacionalització que s’hagin format, podran ser contractats per les entitats participants en el projecte, i, si s’escau, per les empreses que ho considerin oportú, a més de poder realitzar aquesta activitat per compte propi al finalitzar el projecte.

Socis del projecte:

• Catalunya: Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya (Institut de Vic, Institut Escola del Treball de Barcelona, Escola d’Hosteleria i Turisme de Lleida, Institut Carles Vallbona, Institut La Caparrella, Institut Provençana, Institut Baix Camp i Institut Narcís Xifra)
  • Nova Aquitània: École Supérieure des Tecnologies Industrielles Avancées i l’INSUP
  • Occitània: Université de Perpignan Via Domitia i Ariege Expansion
  • País Basc: Azaro Fundazioa i Mondragon Goi Eskola Politeknikoa