Primera visita a la biblioteca: L’àlbum il·lustrat

Dimecres passat tots els alumnes de l’aula d’acollida vam fer la primera visita a la biblioteca. Molts de nosaltres no hi havíem anat mai i la Mont, la bibliotecària, ens va acompanyar en la descoberta d’aquest magnífic univers de lletres i històries que tenim al nostre abast.

En aquesta sessió, vam fer una dinàmica entorn a l’àlbum il·lustrat. Vam fer una mica d’anatomia dels llibres i ens vam parar a la part de les guardes. Aquestes són els fulls que els enquadernadors posen entre el llibre i cadascun dels cartons de la coberta, la meitat del qual s’enganxa a la cara interior del cartó.

Vam poder comprovar, fent uns jocs divertidíssims, que els àlbums il·lustrats són vertaderes obres d’art en què fins i tot les guardes són parts ben cuidades, les quals sovint ens desvetllen informació de la història que “guarden”. Alhora, la Mont, ens va delectar amb històries fantàstiques i històriques d’alguns dels àlbums que estaven en joc.

Al final de la sessió tots vam rebre els carnets de biblioteca i ens va faltar temps per poder descobrir cada racó de la biblioteca. Des d’aquí volem donar les gràcies a tot l’equip de la biblioteca Just Casero per acollir-nos tan bé. Avui ja som 4 alumnes de l’aula d’acollida que hem quedat per anar-hi!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>