24 h: Un documental de l’Associació Dota i l’Institut Xifra

Durant el 3r trimestre l’alumnat de l’optativa de Digitalització de 4t d’ESO ha realitzat un petit documental artístic conjuntament amb l’Associació Dota de Salt, la qual treballa per millorar la inclusió educativa i sociocultural de dones adultes amb trajectòries migratòries a través de l’alfabetització en llengua catalana.
El documental vol visibilitzar la vida diària d’aquestes alumnes, dones mai o poc escolaritzades al seu país d’origen, que dediquen el seu dia a les cures de la família i a les tasques de la llar.
Des de l’optativa de Digitalització aquesta creació ens ha permès aprendre les funcionalitats bàsiques d’un programa d’edició professional de vídeo, treballar la narrativa audiovisual a partir de material d’arxiu i cooperar en un projecte plural de vocació social.
Per la seva banda, les alumnes de la Dota han pogut treballar conceptes bàsics del seu dia a dia, tant des de l’escriptura com des de la fonètica, encarregant-se de totes les grafies del vídeo així com de les locucions.
La peça audiovisual passa a formar part del material didàctic de l’associació per a cursos futurs completant així el cercle d’aquest projecte d’aprenentatge servei.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>