Aules d’Emprenedoria 2024: Hackathon FP Girona

Dos grups de 2n de GS de Documentació i 2n de Laboratori han participat activament en un Challenge junt a altres instituts de les comarques gironines.
Un total de vuit instituts de les comarques gironines van celebrar el 5 de març, una Hackathó on van participar fins a 200 alumnes de Formació Professional. Integrats en equips multidisciplinars, els participants van haver de resoldre el repte proposat per BitHabitat: “Com millorem la convivència en espais públics tensionats per l’oci nocturn?”
L’equip guanyador, va convèncer el jurat amb un projecte per respondre a una de les inquietuds que afecten els joves en l’oci nocturn: el disseny d’un recipient amb canyeta que ha de permetre detectar si a algú li posen alguna substància estupefaent dins del got.
La metodologia emprada va ser la del Design Thinking, utilitzada per treballar els reptes i problemes que sorgeixen a les empreses, i que té com a fonaments la creativitat, la multidisciplinarietat i el treball en equip.
L’acte va tenir lloc a la Factoria Cultural Coma Cros de Salt, organitzat pels instituts La Bisbal, Cendrassos, Montilivi, Narcís Xifra, Santa Coloma de Farners, Santa Eugènia, Serrallarga i Vallvera, que va actuar com a amfitrió. Es tracta d’una iniciativa impulsada per EmprènFP, el programa d’innovació educativa de la Direcció General de Formació Professional del Departament d’Educació.
Moltes gràcies als i les alumnes participants del nostre centre.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>