Joc de borsa – 2021

Com funciona la borsa? Què és el trading? Què són les accions? Perquè pugen i baixen de preu?…

L’alumnat de 1r de batxillerat d’economia i economia de l’empresa han pogut viure en primera persona com funciona tot aquest mon. En un entorn virtual i amb un pressupost inicial de 60.000€ per cada participant, els alumnes han anat fent inversions en diferents empreses de l’IBEX-35.

Una cinquantena d’alumnes del centre han participat en el joc de borsa.

El Joc de Borsa és una activitat de caràcter acadèmic per tractar el món de la borsa d’una manera acompanyada i sota una perspectiva educativa. Lluny de presentar una activitat lúdica que estimuli la competició i guanyar un premi, l’objectiu d’aquest joc és oferir un complement pedagògic en el moment d’estudiar a l’aula el finançament de les empreses de manera responsable.

Aquest joc s’ha dut a terme a les comarques gironines durant els mesos de febrer i març.

Del miler d’alumnes participants l’alumna del centre Aina Gràcia s’ha classificat en segona posició de la comarca del Gironès i ara està participant a la fase intercomarcal.

Esperem que aquesta experiència serveixi per fer entendre a l’alumnat  que invertir a borsa no és fàcil, que no hi ha receptes màgiques i les conseqüències que se’n poden derivar.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>