VISITA AL MICROSCOPI ELECTRÒNIC (Parc Tecnològic UdG)

Els alumnes del CFGS de Laboratori clínic i biomèdic el 17 de febrer hem assistit al Parc Tecnològic de la Universitat de Girona per poder observar diferents tipus de microscopis, i sobretot veure i comprendre el funcionament del microscopi electrònic de transmissió (MET) i de rastreig (MER).

La visita al Parc Tecnològic de la UdG va consistir en una visita guiada oferida pels responsables del departament de microscopia.

En primer lloc es va fer una explicació detallada del fonament del microscopi i funcionament dels dos microscopis microscopis electrònics, les diferències i semblances que hi ha entre ells, i de l’observació de diverses imatges amb el MER com el poll enganxat a un cabell, càries d’un queixal, cloaca d’un ou, etc. En segon lloc vàrem poder veure els altres tipus de microscopis com l’òptic, el de fluorescència i el confocal. Aquest últim que funciona mitjançant la fluorescència vam poder veure una divisió cel·lular, amb diverses parts de la cèl·lula marcades amb fluorocrom de color blau, vermell i verd.

Per últim també vam poder veure la secció on es fan les inclusions de les mostres per posteriorment fer-ne els talls ultrafins amb el micròtom.

La valoració per part dels alumnes va ser molt bona ja que vam poder veure els tipus de microscopis que s’havien explicar dins el M2. Tècniques generals al laboratori, concretament en la UF2. Tècniques de microscòpia i digitalització d’imatges. Les imatges observades, van ser molt espectaculars, sobretot en el MER, on es veuen amb 3D.

Anna Viader Soler

Professora CFGS de Laboratori clínic i biomèdic

alumnes 1r laboratori grup A

alumnes 1r laboratori grup B