Visita al MUME i la Ruta de l’Exili- 2n BAT

El passat  dimarts dia 19 d’abril els alumnes de 2n de batxillerat vam realitzar una sortida relacionada amb la matèria d’Història d’Espanya. Vam visitar el Museu Memorial de l’Exili (MUME) a la Jonquera, on a través de materials originals diversos –audiovisuals, llibres, cartes, fotografies, objectes personals, etc.- s’explica l’exili de milers i milers  d’espanyols republicans,  un cop acabada la Guerra Civil (1936-1939). També veiem documents originals de la Guerra Civil, com són les fotografies d’alguns dels nostres fotògrafs més importants.

Finalment, vam fer una part del camí pel qual van marxar cap a França una part important dels polítics republicans espanyols i catalans, pel coll de Lli. Molts d’ells van morir a l’exili, alguns en camps de concentració nazis, i molt pocs van poder tornar al nostre país.  També vam veure la Mina Canta, al municipi de La Vajol,  on destaca  el  búnquer  que va fer construir Juan Negrín, on, es va guardar una part important de la riquesa pictòrica, escultòrica i monetària de la República, en el darrer període de la Guerra Civil.

Sens dubte va ser una sortida molt profitosa per a la matèria i per a la riquesa personal dels alumnes, ja que  ens ajuda a explicar el nostre passat més immediat i els costos històrics i humans que tingué la lluita per a la democràcia a les noves generacions, per tal que no es repeteixen.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>