INICI DEL PROGRAMA SALUT I ESCOLA

El centre educatiu, com a espai natural per a l’aprenentatge, l’educació i la formació integral de la persona, és també el lloc on es manifesten més precoçment els signes d’alerta sobre problemes de salut, en els quals una detecció precoç pot ser la primera acció per iniciar un procés d’ajuda a les necessitats, sovint no expressades, però sí manifestades per mitjà de conductes.

El programa Salut i Escola (PSiE) impulsat pel Departament d’Ensenyament i pel Departament de Salut, té la finalitat de millorar la salut dels adolescents mitjançant accions que promocionen hàbits saludables, prevenen situacions de risc, i ajuden a detectar precoçment problemes relacionats amb la salut.

El programa  “PSiE” busca, mitjançant la Consulta Oberta (professional d’infermeria desplaçat periòdicament al centre docent),  afavorir l’accessibilitat de cara a la prevenció de situacions de risc i atenció precoç als problemes de salut dels adolescents a l’atenció sanitària amb garanties de privacitat, confidencialitat i proximitat.  Al nostre centre, des de dimecres 4 d’octubre,  l’Ester Sala, infermera del Cap de Sarrià, ve cada dimecres de 10 a 12 del matí per atendre totes les consultes que li plantegen els alumnes.

Els eixos fonamentals en que es treballa són:

• La salut mental.
  • La salut afectiva i sexual.
  • El consum de drogues legals i il·legals.
  • Els trastorns de la conducta alimentària.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>