Mercat de cooperatives. Projecte EMPRENGI-4tESO

El passat dijous, 16 de març, els nostres alumnes de l’optativa d’emprenedoria de 4t d’ESO van anar al mercat de cooperatives, celebrat a Girona, dins el projecte Emprengi,

Aquest projecte va dirigit, essencialment, als alumnes de 3r i/o 4 d’ESO que es constitueixen en cooperativa. Al llarg d’un curs escolar fan tot el procés de creació de la cooperativa, amb els seus estatuts, organigrama de funcionament, logo, etc… , es posen en contacte amb altres cooperatives que serviran de soci proveïdor alhora que també seran clients seus. Amb ells intercanvien productes que els serviran per dur a terme tot el procés de venda dels mateixos, entenent de forma real com funciona un procés comercial de compra-venda. Així mateix, amb els beneficis obtinguts, total o parcialment, fan una aportació social que hauran determinat en l’elaboració dels estatuts, i en acabar el curs es fa el procés de dissolució de la cooperativa.

Tot aquest camí permet un treball competencial molt ampli i transversal que permet incorporar de forma real l’educació emprenedora de manera pràctica, incorporant aprenentatges en àmbits diversos.

Durant el dia, van assistir a una xerrada al teatre Municipal on es van parlar dels valors de l’emprenedoria.

Després les 25 cooperatives van muntar la seva parada a la plaça Pompeu Fabra per exposar, comprar i vendre productes a les altres cooperatives i a tot el públic.

Van aprendre divertint-se.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>