TALLER DE TOPOLOGIA: TEORIA DE NUSOS A 1r DE BATXILLERAT

Els alumnes de 1r del batxillerat científic vam tenir la sort de gaudir d’un taller de nusos que s’havia presentat aquest any a la Matefest de la facultat de matemàtiques de la UB. La Clàudia Casero Canyigueral, exalumna del nostre institut i que actualment està cursant l’últim any de la carrera de matemàtiques, va ser l’encarregada de portar-lo a terme.

El concepte de nus matemàtic és una abstracció de l’objecte físic del mateix nom. La teoria de nusos és una branca molt jove de la topologia que es va desenvolupar majorment al llarg del segle XX. Aquest camp té un gran interès científic degut al seu caràcter interdisciplinar, que inclou la química, la biologia mol·lecular, la física quàntica, la criptologia,…

Durant el taller vam treballar la definició formal de nus, representar amb diagrames plans els nusos, estudiar l’equivalència i classificació de nusos, etc. A més, també vam utilitzar un programa informàtic per poder analitzar la seva expressió algebraica.

En definitiva, va ser una jornada molt interessant on a més d’aprendre ens ho vam passar molt bé. Volem agrair moltíssim l’entusiasme i la bona feina de la Clàudia Casero presentant-nos el seu taller a l’institut.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>